Propozycje zadania do realizacji w ramach DBO może złożyć wyłącznie mieszkaniec Gminy, który ukończył 18 lat.
Zgłoszenie propozycji jest ważne, gdy poparte zostało podpisami 15 pełnoletnich mieszkańców Gminy Dopiewo.
W terminie 7 dni od ogłoszenia przez Wójta Gminy Dopiewo w zarządzeniu takiej możliwości.
Projekty (propozycje zadań) można składać zgodnie z przewidzianymi terminami w harmonogramie.
Tak, Wójt Gminy umożliwia konsultację projektu z pracownikami Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy w zakresie oszacowania kosztów realizacji zadania i własności gruntów.
Sołectwa podzieliliśmy na 3 grupy, ze względu na wielkość. Każdej grupie została przypisana część puli środków na DBO oraz minimalne i maksymalne koszty realizacji projektów (zadań).
- Grupa I – maksymalny 145.000 zł, minimalny 50.000 zł.
- Grupa II - maksymalny 95.000 zł, minimalny 25.000 zł.
- Grupa III - maksymalny 60.000 zł, minimalny 15.000 zł.
Sprawdź poniżej, do której grupy zostało przypisane Twoje sołectwo.
Każde sołectwo Gminy Dopiewo zostało przypisane do jednej z 3 grup. Każdej grupie przypisana została część puli oraz kwoty, określające minimalne i maksymalne wartości projektów. Dzięki temu na realizację ma szansę więcej pomysłów. Zachęcamy do uczestnictwa mieszkańców małych i dużych miejscowości – współczynnik korygujący, obok promocji projektu, zwiększa szansę na realizację każdego pomysłu.
- Grupa I - obejmuje sołectwa: Dopiewo, Dąbrówka, Skórzewo (sołectwa o liczbie mieszkańców 3000 lub więcej) - limit środków 145.000 zł, koszt realizacji projektu nie może być wyższy niż 145.000 zł oraz niższy niż 50.000 zł.
- Grupa II - obejmuje sołectwa: Dąbrowa, Dopiewiec, Konarzewo, Palędzie, Zakrzewo (sołectwa o liczbie mieszkańców mniejszej niż 3000 i większej niż 1250) - limit środków 95.000 zł, koszt realizacji projektu nie może być wyższy niż 95.000 zł oraz niższy niż 25.000 zł.
- Grupa III - obejmuje sołectwa: Gołuski, Trzcielin, Więckowice (sołectwa, w których liczba mieszkańców największej miejscowości sołectwa nie przekracza 1000 lub wszystkie miejscowości wchodzące w skład sołectwa mają mniej niż 1250 mieszkańców) - limit środków 60.000 zł. koszt realizacji projektu nie może być wyższy niż 60.000 zł oraz niższy niż 15.000 zł.
W ramach DBO nie mogą być realizowane zadania, które:
- wykraczają poza katalog zadań własnych Gminy
- nie spełniają wymogu ogólnodostępności
- po zakończeniu realizacji spowodują wysokie koszty związane z obsługą, eksploatacją, utrzymaniem, itp.
- są niezgodne w dniu zgłoszenia z obowiązującymi w Gminie planami i programami, w tym w szczególności z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego, przedsięwzięciami ujętymi w wieloletniej prognozie finansowej
- zakładają realizację części zadania np. wykonanie dokumentacji projektowej.
Tak. Zgłoszenia można uzupełnić w terminie 5 dni od doręczenia wnioskodawcy informacji o niespełnieniu przez projekt wymogów formalnych. Nieuzupełnienie zgłoszenia w tym terminie spowoduje, że projekt nie będzie podlegał dalszemu rozpatrywaniu.
W takich przypadkach Wójt może zwrócić się do wnioskodawców z propozycją połączenia projektów w jeden projekt. Połączenie wymaga zgody wnioskodawców.
Procedura odbywa się dla każdego projektu odrębnie. Poddanie pod głosowanie dwóch podobnych projektów może spowodować podział poparcia i spadek szans na uzyskanie wysokiego miejsca na liście poparcia.
Zgłoszenia takie trafiają na wstępną listę projektów zakwalifikowanych do DBO i będą poddane głosowaniu.